Miksi kannattaa liittyä reserviyhdistyksen jäseneksi?

Jos olet suorittanut asepalveluksen, voit ylläpitää sotilaallisia taitojasi sekä oppia uutta osallistumalla reserviläistoimintaan. Halutessasi voit osallistua myös ampumatoimintaan, jossa tarjolla on opetusta vasta-alkajille, laina-aseita sekä sovellettua reserviläisammuntaa – myös taitavemmille ampujille. Yhdistyksen jäsenenä voit osallistua sotilaallisiin koulutustapahtumiin, edustaa yhdistystä reserviläisurheilun kilpailuissa sekä tutustua samanhenkisiin ihmisiin.

Mikäli et ole suorittanut asepalvelusta, voit silti liittyä yhdistyksemme jäseneksi. Pääset tutustumaan muihin maanpuolustushenkisiin ihmisiin ja osallistumaan erilaisiin tapahtumiin. Reserviyhdistyksen kautta pääset tukemaan myös mm. sotiemme veteraaneja.

Ketkä voivat liittyä jäseneksi?

Liperin Reserviläiset ry on avoin reserviläisyhdistys. Se tarkoittaa sitä, että yhdistyksemme jäseneksi voidaan hyväksyä kaikki 18 vuotta täyttäneet Suomen kansalaiset. Eli yhdistykseemme voivat liittyä kaikki, niin naiset kuin miehet, vaikka ei olisi asepalvelusta suorittanut.

Mikäli haluat liittyä Liperin Reserviupseerit ry:n jäseneksi, tulee sinun olla yli 18-vuotias Suomen kansalainen sekä reservin upseeri (reserviupseerikoulu suoritettu).

Paljonko jäsenyys maksaa?

Sekä Liperin Reserviläiset ry:n että Liperin Reserviupseerit ry:n jäsenmaksu vuodelle 2020 on 47,00 euroa. Maksu suoritetaan kerran vuodessa kevättalvella ja sen voi halutessaan maksaa erissä.

Reserviläisliiton jäsenedut

Liittymällä Liperin Reserviläiset ry:n jäseneksi saat käyttöösi Reserviläisliiton jäsenedut. Ehkä näkyvin näistä eduista on seitsemän kertaa vuodessa ilmestyvä Reserviläinen-lehti, joka on Suomen suurin maanpuolustuksellinen julkaisu. Voit lisäksi hankkia erillisestä maksusta (vuonna 2020 hinta on 23,00 euroa) ampumaturvan, mikä toimii vakuutuksena ampumatoiminnassa. Lisäksi tarjolla on vaihtuvia etuja mm. Varustelekasta, St1-huoltoasemilta, Sokos-hotelleista, Holiday Club-hotelleista sekä Tallinkin Silja Linen matkoista. Voit halutessasi tilata myös Suomen Sotilas-lehden jäsenhintaan 62,00 euroa/vuosi. Reserviläisliitto tarjoaa lisäksi vaihtuvia jäsenetuja mm. puukoista, taskulampuista, ensiapupakkauksista ja muista kenttäkaupan tuotteista. Jäsenmaksun maksettuasi saat käyttöösi jäsenkortin, jolla voit lunastaa voimassaolevat edut.

Tutustu Reserviläisliiton jäsenetuihin täällä Tutustu ampumaturva-vakuutukseen täällä
Liperin Reserviläiset ry:n jäsenedut

Liperin Reserviläiset ry:n jäsenenä saat oikeuden osallistua laajaan toimintaamme. Tämä sisältää niin oman yhdistyksen, piirin kuin liitonkin järjestämän toiminnan. Lisäksi henkilöjäsenillä on oikeus osallistua Reserviläisurheiluliiton sekä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen tapahtumiin, kilpailuihin ja koulutukseen. Yhdistyksemme jäsenenä saat myös maakunnan oman Karjalan Pojat-lehden jäsentilauksen.

Kuinka voin liittyä?

Voit liittyä Liperin Reserviläiset ry:n jäseneksi joko ottamalla yhteyttä yhdistyksemme johtokuntaan tai liittymällä jäseneksi netissä Reserviläisliiton nettisivuilla. Liittyminen netissä on yksinkertaista ja helppoa. Täytät vain jäsenhakulomakkeeseen omat yhteystietosi ja valitset yhdistykseksi Liperin Reserviläiset ry:n.

Liity jäseneksi klikkaamalla tästä

Mikäli sinulla on kysyttävää tai haluat saada tarkempia tietoja yhdistyksemme toiminnasta, ota yhteyttä joko sosiaalisen median tai näillä kotisivuilla ilmoitettujen yhteystietojen kautta.

Katso alta Reserviläisliiton esittelyvideo: