1.4.2024

RESUL:n Kuntokorttikampanja haastaa reserviläiset toimintakyvyn ylläpitämiseen

Lähde mukaan RESUL:in Kuntokorttikampanjaan!

Reserviläisurheiluliitto pilotoi huhtikuusta syyskuun loppuun digitaalista kuntosuoritusten seuranta- ja aktivoitisovellusta. Pilotti toteutetaan suomalaisen HeiaHeia-palvelun kanssa, jonka MarsMars-sovellus on ollut jo vuosia varusmiesten ja reserviläisten käytössä kunnon kohottamisen tukemisessa.

Kuntokorttikampanja on pelillistetty haaste, jossa osallistujien tavoitteena on kerätä pisteitä, edetä kortilla eteenpäin ja ansaita sovelluksessa olevaan kuntokorttiinsa leimoja. Pisteitä ansaitaan askelista, liikunnasta, vapaa-ajan harrastuksista, mikroteoista ja kannustamisesta. Pelkästään eri liikuntamuotoja löytyy HeiaHeiasta yli 500 aina sauvakävelystä triathloniin, joten jokainen voi osallistua kampanjaan kuntotasosta riippumatta. Kuntokorttikampanja sisältää yhteensä 12 leimaa, joiden saavuttaminen edellyttää kuuden kuukauden kampanja-aikana noin 7500 pisteen suorittamista päivittäin. Pisteitä saa helposti myös arkisesta liikunnasta, mm. yksi piste per yksi otettu askel, liikunta 20-200 pistettä per minuutti, harrastukset 500 pistettä per harrastus, jne.

Suoritukset kirjataan helppokäyttöiseen HeiaHeia-sovellukseen, jota voi käyttää niin puhelimella kuin tietokoneella. Lisäksi useimmat urheilu- ja älykellot saa yhdistettyä sovellukseen, jolloin suoritukset kirjautuvat automaattisesti. Helppoa!

Liperin Reserviyhdistyksille on luotu oma tiimi: Liperin reserviläiset ja reservinupseerit. Liittymällä tähän tiimiin voit kannustaa muita yhdistysten jäseniä ja kerätä aktiivisuutta omalle tiimille.

Tärkeintä Kuntokorttikampanjaan liittymisen osalta on luoda HeiaHeia-tunnus. Myös jo aiemmin tehty MarsMars-tunnus käy. Liity RESUL:in Kuntokorttikampanjaan koodilla RESUL2024 ja ala kerätä pisteitä 1.4. alkaen!

Kattavat kuvalliset ja kirjalliset ohjeet haasteen suoritukseen ja sovelluksen käyttöön löytyvät osoitteesta https://resul.fi/wp-content/uploads/2024/03/Resul-Kuntokortti-info-ja-ohjemateriaali.pdf

Pidetään kenttäkelpoisuutta yllä yhdessä!