26.9.2021

Liperin Reserviläisille kauan kaivattua joukkuekultaa Pohjois-Karjalan reserviläisten RK-kilpailussa

Kainuun Prikaati järjesti perinteisen Pohjois-Karjalan reserviläisten rynnäkkökiväärikilpailun lauantaina 25.09.2020 Onttolan ampumaradalla. Tänä vuonna kilpailijoita riitti kolmeen erään 150 metrin ampumaradalle.

Liperin Reserviläiset kilpailivat 12 jäsenellä, joista muodostui kaksi joukkuetta. Tänä vuonna käytössä oli uusittu joukkuekilpailu, jossa joukkueet piti nimetä ennen kilpailun alkamista. Aiemmin joukkueet on koottu ammunnan päätteeksi paremmuusjärjestyksen mukaisesti. Liperin Reserviupseereilta mukana oli kaksi jäsentä.

Ammunta sujui hyvin pilvisestä ja sateisesta säästä huolimatta. Osallistujia oli 12 eri yhdistyksestä ja laajalla ikäskaalalla 21-83.

Henkilökohtaisessa sarjassa Joensuun Reserviläiset ja Liperin Reserviläiset olivat hyvin edustettuina kärkikymmenikössä. Myös Kontiolahden, Outokummun ja Polvijärven yhdistysten jäsenet onnistuivat ja pääsivät sijoille kymmenen parhaan joukkoon.

Joukkuesarjassa kultamitalille saatiin pitkästä aikaa uusi haltija kun Liperin Reserviläiset veivät voiton huikealla 939 pisteellä. Hopealle sijoittui Joensuun Reserviläiset 884 pisteellä ja pronssille Kontiolahden Reserviläiset 863 pisteellä. Myös henkilökohtaisessa sarjassa kymmenen parhaan palkittaviin kuului kolme Liperin Reserviläisten jäsentä ja yksi Liperin Reserviupseerien jäsen. Liperin kultajoukkueessa ampuivat Niko Hyppönen, Panu Hirvonen, Timo Hartikainen, Jesse Kallio sekä Timo Mononen. Suuret ja ansaitut onnittelut kultamitalisteille!

Liperin Reserviläisten toinen joukkue sijoittui kuudenneksi yhdeksän yhdistyksen joukosta.

Lue tarkemmat tulokset klikkaamalla tästä

Voittajille lähetetään erilliset kutsut palkintojenjakotilaisuuteen.